اگر درباره دنیای رمزارزها کنجکاو باشید، حتما دوست دارید با جدیدترین کوین‌ها یا همان ارزهای دنیای مجازی آشنا شوید. ارزهای دیجیتالی دیگر فقط محدود به بیت‌کوینِ معروف نیستند. حالا پای نام‌ها و عناوین تازه هم به بازار پرنوسان این ارزها باز شده و کاربران فعال می‌توانند حق انتخاب بیشتری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مختلف رمزارزی خود داشته باشند. ارز شیبا هم رمزارزی است که نوپا و جوان در جاده رمزارزها به مسیرش ادامه می‌دهد. این رمزارز تازه‌وارد هم‌ردیف ارزهای جوان دیگری مانند دوج کوین است. در این مقاله، شما را با ارز شیبا بیشتر آشنا می‌کنیم.

ارز شیبا چیست؟

ارز شیبا اینو (Shiba Inu) چیست و چه جایگاهی در دنیای رمزارزها دارد؟ ارز شیبا یا توکن شیبا رمزارز غیرمتمرکزی است که در اوت ۲۰۲۰ (حوالی ۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریور) متولد شد. سازنده شیبا هم مانند بیت‌کوین ناشناس است و گفته می‌شود شخصی به‌‌نام ریوشی (Ryoshi) آن را خلق کرده است.

شاید بدانید شیبا اینو نژادی از سگ‌های ژاپنی است و نمادونشانه ارز شیبا هم هست. این ارز با ادعای کنارزدن دوج‌کوین به میدان آمده و حتی به آن قاتل دوج‌کوین (doge-coin killer) نیز می‌گویند. شیبا با نماد بامزه‌اش که سگی پشمالوست، پله‌های ترقیِ نردبان رمزارزها را طی می‌کند و باید دید سرنوشتش در روزها و ماه‌های آینده چه خواهد شد.

تاریخچه و شروع کار شیبا اینو

همان‌طور که گفته شد، ارز شیبا در حوالی اوت ۲۰۲۰ وارد دنیای رمزارزها شد. هدف آن از همان ابتدا رقابت با دوج‌کوینی بود که خودش هم ناباورانه به رشدوترقی رسیده است. شیبا مانند بسیاری از رمزارزهای دیگر در بستر شبکه غیرمتمرکز اتریوم فعالیت می‌کند. این ارز مانند بیت‌کوین نیست که بلاک‌چینی مخصوص خود داشته باشد و بستر فعالیتش شبکه اتریوم است.

یادتان باشد ارز شیبا اینو هم مانند دوج‌کوین یک میم‌-کوین (meme-coin) است. این نوع از کوین‌ها یا توکن‌ها بنا به شوخی در سطح فضای مجازی پا به دنیای واقعی رمزارزها می‌گذارند و بنای شروع فعالیتشان طرح شوخی است؛ یعنی با هدفی مشخص و چشم‌اندازی پُر از راهبردهای رسمی و مهم وارد دنیای رمزارزها نمی‌شوند، بلکه جنجال و هیاهویی طنازانه در فضای مجازی پای آنها را به بازار ارزها باز می‌کند و بعد با یافتن طرفدارانی در اجتماعات تخصصی مختلف رشدورونق پیدا می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها